Allgemeines & Randnotizen

• In memoriam Alfred Biolek...

External Content m.youtube.com
    Content embedded from external sources will not be displayed without your consent.
    Through the activation of external content, you agree that personal data may be transferred to third party platforms. We have provided more information on this in our privacy policy.

• External Content youtu.be
    Content embedded from external sources will not be displayed without your consent.
    Through the activation of external content, you agree that personal data may be transferred to third party platforms. We have provided more information on this in our privacy policy.

Hab ich gefunden

Digital River (Cover)

• External Content youtu.be

👍

• Noch ein Video-Ranking, diesmal vom Rolling Stone:

https://www.rollingstone.com/m…-ha-take-on-me-4-1195764/

14 - A-ha, "Take on Me"

a ha take on me

Photo : Youtube

The scene: a lonely girl sits in a diner, reading her comic book, about the adventures of the dashing Norwegian synth-pop trio A-ha. But the young woman (played by the singer’s real-life girlfriend) is shocked when the comic-book hero winks at her, then lures her into his pencil-sketch cartoon world. The lovers romp in the land of rotoscoped animation, until they get chased by wrench-toting bad guys. Finally, the singer bravely fights to escape the cartoon and join her in the flesh-and-blood world. Directed by Steve Barron (of “Billie Jean” fame), “Take on Me” remains a music video milestone — a dazzling technical achievement that never gets old. Sad footnote: A-ha did a bummer sequel, “The Sun Always Shines on TV,” where the couple break up and he goes back to his comic book. Totally unrelated fact: A-ha never had another U.S. hit. —R.S.

Wie unterschiedlich diese Rankings doch ausfallen...

• External Content www.instagram.com

"Justloomis Exhibition POSTER of my pictures of A-HA taken in Brazil 1991 Opens June 13 at Rockheim Norway poster design Nicole Segel"

• External Content www.instagram.com

"justloomis CRY WOLF Exhibition of my pictures of A-HA in RIO 1991 at Rockheim Norway Opens June 13 @rockheim @officialaha... mehr"

• Ja ich weiß. Leider mangelt es an neuen Sachen, so dass man mit altem vorlieb nehmen muss.🤷‍♂️

Ich bin mal gespannt, wann das Buch endlich wieder im Store erscheint. Ich hatte damals nur kurz darüber berichtet gehabt und danach wurde es im Store direkt gelöscht. Ich habe selber nur eine Leseprobe runterladen können, weil ich mich nicht zum direkten Kauf entschließen konnte :rolleyes:

106790683_3019085001516603_699031016961505376_n.jpg?_nc_cat=110&ccb=1-3&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=Rl6Hyh0OwcAAX--mGog&_nc_ht=scontent-frx5-1.xx&oh=1cbbd91f69fdcc4958fbaf7560a4c842&oe=61312E26

• Aus einem Interview mit Alexander Knappe:

2018 waren Sie Vorband von a-ha. Haben Sie Morten Harket und Co. kennengelernt? Wie war es, mit Ihnen auf Tour zu sein?

Knappe: War natürlich krass. Riesen Hallen, das ganze Drumherum. Überragend. Aber ehrlicherweise, und das weiß man ja, sind a-ha als Band ja nicht mehr so grün miteinander. Es war relativ schwer, ein gemeinsames Foto mit der Band zu bekommen.

https://www.gala.de/stars/inte…vater-sein--22491660.html

• Bei "Reinke am Samstag" bei HR1 im Radio geht es um die Nachrufe auf Don Everly and Charly Watts.

hr1-Reinke am Samstag: Nachrufe auf Don Everly und Charlie Watts
    Nach dem Tod von Don Everly und Charlie Watts widmet Werner Reinke seine Sendungen ganz diesen beiden Musikern.
    www.hr1.de

Letzten Samstag kam eine für mich sehr schmerzliche Nachricht: Eines der großen Idole meiner Jugend ist seinem Bruder Phil gefolgt: Don Everly von den Everly Brothers ist gestorben. Sie waren die Pioniere des Harmoniegesangs in der Popmusik. Auf sie berufen sich viele Pop-Ikonen: Simon und Garfunkel, die Beach Boys, die Bee Gees, Bob Dylan, die Beatles, Brian May, A-Ha und viele andere.

• Sehr traurig, dass es nur Magne geschafft hat, offiziell zu kondolieren. Ich hätte einen Nachruf über die offizielle Seite sehr passend gefunden. Echt schade. Sorry, aber das musste mal raus

• Gebt dem Nachwuchs eine Chance! :zwinker:

External Content www.youtube.com

• The 9 Best Animated Music Videos, in Various Genres, Styles, and Vibes
    Enjoy a collection of the best animated music videos, from the start of the medium to contemporary masterworks.
    collider.com