unverkennbar der mann
Presseartikel ab 2015 bis heute
-
- PRESSE
-
naddel -
20. März 2015 um 15:20 -
Erledigt
-
-
-
-
Interview mit Pål:
Pål:
"SDE: Erzählen Sie mir von der Tour für nächstes Jahr, denn es klingt nach einem großartigen Format, bei dem Sie am Anfang einige Hits und weniger bekannte Songs machen und dann das erste Album vollständig abspielen. Weißt du noch, welche weniger vertrauten Songs, welche "tiefen Einschnitte" du vielleicht aus der Tasche ziehst?
PWS: Nun, ich hoffe wirklich, dass wir Sachen machen, die wir vorher noch nicht gemacht haben, und ich hoffe auch, dass wir ein paar neue Songs haben werden, also werden es auch ganz neue Songs sein. Das ist also mein Ehrgeiz dafür. Jetzt wissen sie, dass die Hälfte des Konzerts das Album [Hunting High and Low] sein wird - sie kennen diesen Teil der Show bereits, also denke ich, dass es für uns wichtig ist, die andere Hälfte zu überraschen.
SDE: Haben Sie in den letzten 18 Monaten neues Material aufgenommen?
PWS: Ich arbeite immer an Sachen, also sind es immer Dinge, die in dieses Ding einfließen könnten [a-ha] ..." -
Na dann sollen sie uns doch endlich mal wirklich überraschen....! Ich weiss nicht, wie oft sie von Neuem erzählten und letztenendes war nicht wirklich Neues oder Überraschendes dabei .
Aber man soll die Hoffnung ja nie aufgeben und ich glaube, würden sie wirklich mal was Überraschendes bringen, wären auch alle zufriedener. Ausser dass Morten vielleicht dann auch mal was Neues einstudieren müsste...
Naja wir werden sehen .
-
-
Was für ein toller Artikel!
ZitatThe indelible beauty of “Take On Me,” Hollywood’s favorite song of 2018
One of the biggest songs of 2018 was a turbocharged synthpop falsetto ballad that came out 34 years ago. It bops to a frantic 168 beats per minute. Its music video—a rotoscoped masterwork that blends pencil sketches with live action—is wholly unlike anything you’d see on YouTube today. In fact, the song doesn’t have much in common with modern pop music at all. But, weirdly, it still resonates, and in its many forms it still pervades pop culture. And it still slaps.
The song, of course, is “Take On Me” by the Norwegian band A-ha. Three decades after the trio of struggling musicians struck gold with the song, “Take On Me” remains a pop culture staple. It was one of Hollywood’s most-used songs of the year, featured prominently in everything from Deadpool 2 to Ready Player One to Riverdale to, most recently, the Transformers spin-off Bumblebee. It was mashed up (surprisingly well) with Kendrick Lamar. Spider-Man danced to it (again, surprisingly well) in a viral video.
“Take On Me” was everywhere in 2018.
The enduring ubiquity of A-ha
It didn’t just come out of nowhere, either. The A-ha hit has enjoyed a resurgence over the last several years, partly because the band—now all in their late 50s—are still out promoting and touring it. Last month, the band released an epic version of the song accompanied by a 50-piece orchestra. They performed a gorgeous, stripped-down version for MTV Unplugged last year that quickly went viral, showing us that the song was more poignant than its lightning fast tempo and singer Morten Harket’s legendary falsetto would leave you to believe. It managed to be earnest and heartfelt without being creepy—quite a feat for the late 2010s, when we’ve been forced to re-examine some of our most beloved ballads.
That same year the song appeared in HBO’s The Leftovers (three different times) and Despicable Me 3. In 2016, it was part of a great scene in La La Land and also found its way into Whiskey Tango Foxtrot and Sing Street. The year before, popular Norwegian DJ Kygo dropped a tropical house remix of the song. And who could forget “Feel This Moment” by Pitbull (featuring Christina Aguilera), a song based on “Take On Me” that became one of the biggest hits of 2013.
Here’s a breakdown of the song’s appearances on scores over the last decade, based on IMDB data. (Note: IMDB’s data are not exhaustive—they’re missing The Leftovers and a few other instances of the song in film and TV, including whenever it was performed by a band other than A-ha, as in La La Land. Still, you can see how much it exploded across pop culture this past year.)
"Take On Me" appearances on Hollywood soundtracks, per year
2009: 2
2010: 5
2011: 5
2012: 2
2013: 3
2014: 2
2015: 2
2016: 5
2017: 5
2018: 10Google search data paint a similar picture:
An unexpected beauty
It’s likely that some of the song’s uses are meant to be ironic—”Take On Me” is so quintessentially an artifact of the 1980s that it feels like it shouldn’t really have a place in modern pop culture. But it’s also true that the song is genuinely great—and oddly moving. There’s no reason an upbeat synthpop earworm can’t be beautiful too.
There’s also a strange allure to its versatility, its adorably imprecise lyrics (it’s pretty clear the songwriters’ first language is not English), and its driving, hypnotic momentum. It’s about love that never dies, love that can cross dimensions, love that makes you want to sing higher than your vocal cords would like you to.
It’s that commitment that makes “Take On Me” still so resonant so long after its initial release. ”You either have wings or you don’t,” Harket told the Guardian in 2015, about the song and his signature falsetto. “The voice is not in the throat, it’s in the blood. It’s what you envisage, what you believe.”
Below, I’ve put together a Spotify playlist of some of the best versions of the song. Below that are some of the song’s best pop culture moments over the last few years. Don’t shy away, because “Take On Me” is coming for your love, okay?
(...)
Danach folgt noch eine TOM-Playlist (17 Versionen) und 7 Videos mit TOM.
-
-
Zitat
(...)
Listening to these Pet Shop Boys reissues, and especially the song "Left to My Own Devices" (from 1988's Introspective), I had the thought that they really should've done a 1980s James Bond theme song. A little bit of research later and it turns out they were in the running to do the theme for 1987's The Living Daylights, Timothy Dalton's first turn as 007. The job actually went to Norwegian pop group a-ha and their song, "The Living Daylights," even though the band clashed with iconic Bond films composer John Barry, is one of the more underrated Bond songs.
(...)http://www.undertheradarmag.com/blog/under_the…s_vinyl_and_re/
-
dazu noch dies:
https://www.theguardian.com/environment/20…story-survivors
ZitatSoon the firefighters began covering their windows of their truck with heat-reflective blankets – their last resort when surrounded by fire. Pierce recorded a video for his family and friends, and buried it deep in his center console, hoping that it would survive if he did not. He expected that flames would overtake his truck in minutes. Listening to an acoustic version of A-ha’s Take on Me, he put his hands on the wheel and sang along to the chorus, trying to blot out the whirls of fire outside the window.
Sehr bewegend...
-
Der Schauspieler Lars Eidinger über a-ha & Morten:
https://sz-magazin.sueddeutsche.de/7tage7songs/ic…star-sein-83503
https://www.berliner-zeitung.de/schauspieler-l…-idol--28829274
https://www.stuttgarter-zeitung.de/inhalt.lars-ei…05e023fc26.html
(ich weiß, die ersten Artikel sind älter, aber durch den neueren Artikel bin ich darauf aufmerksam geworden).
-
Zitat
But two of the most intriguing numbers feature Horn himself on vocals. He struggles to hit the crescendos of A-ha’s Take On Me, but fares better on Yes’s Owner Of A Lonely Heart. In the company of some outstanding co-stars, he is not out of his depth.
-
https://www.concierto.cl/2019/01/25-de-…ys-shine-on-tv/
Die Google-Übersetzung:
Zitat25. Januar: a-ha erobert Großbritannien mit "The Sun Always Shines on TV"
Das Thema wurde weltweit über fünf Millionen Mal verkauft und war die erste Nummer einer norwegischen Gruppe in England.
An einem Tag wie heute, im Jahr 1986, erreichte a-ha mit "The Sun Always Shines On TV", einer aus seinem Album Hunting High & Low extrahierten Single, die Nummer eins der britischen Charts. Die Single verkaufte weltweit fünf Millionen Exemplare und machte Morten Harket und Company zur ersten norwegischen Band, die den ersten Platz in der britischen Rangliste errang. Das Thema enthält einen Werbeclip, der eine Fortsetzung des legendären "Take on Me" -Videos darstellt.
Externer Inhalt youtu.beInhalte von externen Seiten werden ohne Ihre Zustimmung nicht automatisch geladen und angezeigt.Durch die Aktivierung der externen Inhalte erklären Sie sich damit einverstanden, dass personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt werden. Mehr Informationen dazu haben wir in unserer Datenschutzerklärung zur Verfügung gestellt. -
lange her aber eine schöne Erinnerung
-
yeah und es geht mal nicht um Take on me sondern um den genau so starken Brudersong!!!!
-
Und ich bleib dabei
Nur Take on me hätte nicht gereicht für a-ha, the Sun always shines on TV war das I tüpfelchen, die Sahne auf dem Kaffee
-
Und ich bleib dabei
Nur Take on me hätte nicht gereicht für a-ha, the Sun always shines on TV war das I tüpfelchen, die Sahne auf dem Kaffee
Seit "TSASOTV" bin ich a-ha Fan. Hör ich immer noch gerne und ist auf jeder Playlist dabei:-)
-
-
https://bnn.de/lokales/gaggen…te-ich-da-durch
ZitatAuch andere Superstars erlebten Sie hautnah…
Ritter: Mit a-ha bin ich in einer Fernsehshow aufgetreten. Die Jungs waren total locker drauf. Wir saßen gemeinsam in der Limo und draußen standen die Fans.
-
-