Finde es manchmal schade das mindestens einer der drei eine dunkle brille trägt
Presseartikel ab 2015 bis heute
-
- PRESSE
-
naddel -
20. März 2015 um 15:20 -
Erledigt
-
-
Ja, da hast Du Recht!
-
Hätte nicht gedacht, dass "Take On Me" mal in einem Artikel über die amerikanische Nationalhymne erwähnt wird:
ZitatThe anthem demands that singers traverse a range of an octave plus a fifth, much larger than that of most modern pop songs, but less than the range of the 1970s Queen classic “Bohemian Rhapsody” and the same range as the 1980s hit “Take on Me” by A-ha. The final phrase (“And the home of the brave”) elaborates on the opening notes but sets them a full octave higher, symbolizing U.S. ascent and triumph.
https://www.washingtonpost.com/outlook/how-gr…m=.d9c53b05c3bd
-
Schon etwas älter (von 2017):
http://www.pensandpatron.com/lists/stars-of-the-80s/
ZitatStars of The 80s: Where Are They Now?
Morten Harket
The catchy pop hit “Take On Me” was written and performed by A-ha. Morten Harket was the lead singer up until A-ha broke up in 2010, only to re-form in 2015. He also released six solo albums. He has five children: three kids from his first marriage, a daughter from a girlfriend, and most recently, another daughter from his current girlfriend. A 2016 review of an A-ha concert said that Morten lacked stage presence, literally standing behind the other members of the band.
-
a-ha ist heute "Star of the Day" bei Radio Ramasuri:
-
https://www.stereoboard.com/content/view/222288/9
ZitatDid you know that A-ha are from Norway? Did you know Take On Me hit number 1 in 12 countries? Did you know it takes approximately 94 minutes of playing different songs to get that synth line out of your head? No? Fear not, practice that high note and make sure to catch the band this year when they hit the UK and Ireland in October and November.
94 Minuten?
-
wie kommen die darauf ???
-
Aus einem Interview des französischen Rolling Stone mit Ian McCulloch:
ZitatL’an dernier, tu as fait une reprise de cette chanson avec le groupe a-ha sur la scène de l’O2 Arena à Londres…
Oui et je l’ai enregistrée en duo avec Morten Harket en Scandinavie pour leur album acoustique. J’ai beaucoup aimé cette expérience. On dit d’eux que c’est de la pop facile mais ils sont beaucoup plus complexes. J’ai toujours aimé un certain côté dark dans leur pop notamment sur l’album Scoundrel Days. Quand ils m’ont proposé de faire ce projet, j’ai tout de suite accepté. J’ai aussi enregistré leur titre « Scoundrel Days » avec Morten. Elle n’est pas si facile à chanter !
ZitatÜbersetzung:
Letztes Jahr hast du mit der Band a-ha auf der Bühne der O2 Arena in London ein Cover dieses Songs gemacht ...
Ja, und ich habe es als Duett mit Morten Harket in Skandinavien für ihr akustisches Album aufgenommen. Ich habe diese Erfahrung geliebt. Man sagt, sie seien einfacher Pop, aber sie sind viel komplexer. Ich mochte immer eine gewisse dunkle Seite in ihrem Pop, besonders auf dem Album Scoundrel Days. Als sie mir dieses Projekt anboten, stimmte ich sofort zu. Ich habe auch ihren Titel "Scoundrel Days" mit Morten aufgenommen. Er ist nicht so leicht zu singen!
Externer Inhalt www.youtube.comInhalte von externen Seiten werden ohne Ihre Zustimmung nicht automatisch geladen und angezeigt.Durch die Aktivierung der externen Inhalte erklären Sie sich damit einverstanden, dass personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt werden. Mehr Informationen dazu haben wir in unserer Datenschutzerklärung zur Verfügung gestellt. -
-
Sehr interessanter Artikel!
Sehr gut finde ich auch den darin verlinkten Artikel https://longandwindingtoad.wordpress.com/2013/09/04/99-take-on-me-by-a-ha/ von 2013.
Endlich auch mal eine "Erklärung" von Paul zur falschen Grammatik im Titel "Take On Me"
-
https://www.thesouthafrican.com/lifestyle/a-ha…ets-where-when/
a-ha hatte ich etwas anders in Erinnerung...
-
https://www.thesouthafrican.com/lifestyle/a-ha…ets-where-when/
a-ha hatte ich etwas anders in Erinnerung...
(diesen Smiley wollte ich schon immer mal nutzen)
-
https://www.thesouthafrican.com/lifestyle/a-ha…ets-where-when/
a-ha hatte ich etwas anders in Erinnerung...
die sind aber alt geworden... (also zwei von denen)
-
Nettes Interview mit Pål:
-
(diesen Smiley wollte ich schon immer mal nutzen)
zwei haben sich aber sehr verändert
-
https://www.vg.no/rampelys/musik…m_content=row-1
Scheinbar hat Morten Anfang der 90er in London eine Platte aufgenommen, die jetzt wieder "aufgetaucht" ist. Er möchte aber, dass die Platte niemals veröffentlicht wird. Zwei Lieder könne man aber auf youtube hören. Um im Herbst soll ein Buch über ihn erscheinen.
-
Da war die Stimme noch rrrrrr:
Externer Inhalt youtu.beInhalte von externen Seiten werden ohne Ihre Zustimmung nicht automatisch geladen und angezeigt.Durch die Aktivierung der externen Inhalte erklären Sie sich damit einverstanden, dass personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt werden. Mehr Informationen dazu haben wir in unserer Datenschutzerklärung zur Verfügung gestellt. -
Externer Inhalt youtu.beInhalte von externen Seiten werden ohne Ihre Zustimmung nicht automatisch geladen und angezeigt.Durch die Aktivierung der externen Inhalte erklären Sie sich damit einverstanden, dass personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt werden. Mehr Informationen dazu haben wir in unserer Datenschutzerklärung zur Verfügung gestellt.
-
-
https://www.rollingstone.com/music/music-fe…e-movie-853250/
ZitatThe Summer of ’85: Relive the Eleven Biggest Musical Moments
From Madonna getting married to the music world coming together for Live Aid, we look back at the biggest musical moments from the summer of 1985
This year has been awash with nostalgia for the final year of the Sixties and the end of the 20th Century (a.k.a. 1999), but Stranger Things is bringing the Eighties back in a, like, totally major way. The upcoming third season of the hit Netflix series (set to premiere July 4th on the streaming service) finds the Hawkins, Indiana crew navigating adolescence, as well as a paranormal phenomenon or two, over their school vacation in 1985. Aside from the near constant supernatural threats, we have to admit we envy them.
Those warm months in the mid-point of the decade were a golden era for pop culture —and particularly music. Sure, the summer of ’69 may have had Woodstock, Abbey Road and “Honky Tonk Women,” but the summer of ’85 had Live Aid, Brothers in Arms and, well, “Summer of ’69.” Strap on your Walkman and read on.
(...)
2. a-Ha Release Their Debut Album, Hunting High and Low (June 1st)
Just a brief listen to a-Ha’s stunning debut from May 1985 proves that the Norwegian synth-pop trio are far better than the “one hit wonder” title that’s so often foisted upon them. Of course, the one hit in question — the jubilant pogo-inducing “Take on Me” —is a stone-cold classic of the New Wave era, all the way down to the innovative cartoon-meets-live action video, which took director Steve Barron’s team of animators 16 weeks to painstakingly sketch frame by frame. The dazzling visuals, affecting romantic storyline, and the chiseled cheekbones of ultra-photogenic singer Morten Harket helped make the clip a mainstay on video networks and propelled the song to the top of the charts that October. “I have no doubt that the video made the song a hit,” keyboardist Magne Furuholmen told Rolling Stone in 2010. “The song has a super catchy riff, but it is a song that you have to hear a few times. And I don’t think it would’ve been given the time of day without the enormous impact of the video.”
(Video TOM)
The album reached Number 15 in the States, earning a platinum certification, and spawned an additional Top 20 single, the majestic “The Sun Always Shines on T.V.” The video is a sequel to “Take on Me,” reuniting Harket with English model Bunty Bailey. The pair would date for a time, but their real-life relationship was just as doomed as their onscreen one.
(Video TSASOTV)
Catchy cuts like “Train of Thought” and the title track would rank high in Europe and elsewhere, but a-Ha would never score a Top 40 entry in the United States again. “We were three headstrong Norwegians saying, ‘No we don’t want to record another “Take on Me,” we’re doing our own thing,’” Furuholmen says. “We never expected to become teenage idols, so for us it was like, ‘Let’s move on.’ But for the record company this was a successful formula, and anything we did to break with that was seen as a disease.” When the group decided to disband in 2010 (before eventually reuniting in 2015), they called their farewell tour “Ending on a High Note” — a humorous nod to the soaring falsetto leap in the “Take on Me” chorus.
-